Kawan Ads

Thursday, 27 February 2014

Pelengkap Hidup

Kita kan, kalau boleh nak move on tapi kadang-kadang teringat..bukan taknak lupakan tapi kenangan tu kuat...hmm..


PELENGKAP HIDUP

Aku bagai laut tak bertepi dan tak berkarang
Aku bagai bintang yang tak ditemani malam
Melihat dirimu ada senyum canda dan tawa
Yang membuat aku tak ingin pergi darimu
*
Teringat janji lamamu kepadaku
Teringat aku teringat
Teringat saat kau masih ada di sini
Temani ku sepanjang hari
Reff:
Bila kau pergi jauh ingatlah aku
Bila ku di sampingmu peluk tubuhku
Bila kau rindu aku panggil namaku
Ku datang menemuimu
Peluk erat jasadku jangan lepaskan
Tetaplah kau di sini arungi malam
Karna hanya dirimu belahan jiwa
Pelengkap ku di dunia

Islet Zairol 

Friday, 21 February 2014

Doa Ku

Penatnya..

Dugaan ni buat diri sedih, diri lelah..tapi Allah perancang terbaik..Allah tahu apa yang terbaik.

Tapikan manusia yang ini kan..tak sedar diri...

Apa senjata manusia .. doa.. yes..doa..Islet tetap doa..

"Allah tidak menzalimiku.Allah mengembalikan suamiku.Demi anak-anak dan ibu mertuaku"
"Allah adil, Allah sangat sayang padaku..Kerana itulah dugaan ini lah yang diberikan"
"Aku yakin, allah makbulkan doaku".. Amiin..

Islet Zairol

Monday, 17 February 2014

Perihal Rindu

Saya rindu kat dia, sentiasa rindu
Hati saya takut, hati saya resah
Tapi saya tahu allah tu maha adil, maha mendengar, maha pengasih, maha penyayang.
Allah tak akan menzalimi saya, saya kena sabar..sabar..sabar..

Ins shaa allah...

:)
Islet Zairol

Saturday, 8 February 2014

Nukilan Seronok..

Hi..

Seronoknya kalau kita kembali pada allah.Seronoknya kalau kita tahu mana letak diri.Seronoknya bila tahu kekawan, adik beradik, ibu bapa , ibu mertua dan anak-anak sayang dan sokong kita.

Hidup mesti diteruskan.Tanpa atau dengan...bersama atau tidak..Oh..kita bukan perempuan lemah..Cukuplah bersedih..cukuplah...

Senyum..Allah kan ada..Teruskan usaha..Ins shaa allah..

  :)
Zairol Islet

Thursday, 6 February 2014

Hairannya Aku..

Hairan perempuan ini..

Yang dirampasnya milikku..
Yang diambilnya milikku..
Yang dikawalnya milikku...
Yang disukai milikku..

Namun..

Kenapa aku yang di bilang perampas..
Kenapa aku yang di katakan nusyuz..
Kenapa aku yang di labelkan membuat sihir..

Yang benarnya..

Dia telah hilang..
Dia tidak ada..
Aku yang pertama dalam hidupnya...
Aku yang dianiaya...
Aku dan anak-anakku serta ibu mertua ku yang dizalimi..

Tolonglah sedar..

Jangan kacau hidup kami..
Kami dah selesa..
Kami dah move on..
Kami dah gembira..

Hairan betul perempuan itu dan perempuan ini...dan jantan itu..dan jantan ini...

Love,
Islet Zairol