Kawan Ads

Tuesday, 30 December 2014

Happy Birthday, Sayang...

Hari ni birthday my darling, Zareen Amanda Zairol Affendi :)

Mama sentiasa mendoakan kebahagian Zareen..Semoga di murahkan rezeki dan mengecapi kebahagian dunia dan akhirat..

I'm always love you..

Pesanan untuk awak : hari ni harijadi anak kita..awak ingat tak?



Friday, 26 December 2014

Peminat? :p

Jap-Jap..he said i'm younger than my age???

Aduh..dah lah...when i said taknak, taknak lah..

Pergi lah bagi 'i love u', 'bunga-bunga' dan kad tu kat orang lain..

Rimas lah weii..

Yeah, i don't have husband..but that's not mean i'm single :p kan..kan..awak :)

Wednesday, 24 December 2014

Tuesday, 23 December 2014

2014 - Thank You

This year so much color on it..The beautiful and the sour..upside and down..make it the best spice in my life..

With 4 lovely kids, family yang sentiasa support and bagi kata peransang..Thank You, Kak Izah, Kak Yie, Abg Amy, Mak and Ayah..

And Thank You my precious sayang, Zureen Affidah, Zareen Amanda, Zafirol Zaffran and Zafirah Zaheen..Mama always give the best for you, dear...

Thank You, Mother In Law , Rosiah Yaacob for taking care my children while i'm away cari rezeki and uruskan online business..

Thank You allah for give the best for me..I know banyaknya dosa dari masa muda sehingga sekarang..yang tertebusnya diri..Thank You allah, for the strength and forgiveness..Thank You allah because not take my precious babies..Thank You allah for everything..

Subhana allah..


Monday, 22 December 2014

Awak..

Hei, awak?

Sihat? Gembira? Happy? Mesti le ye..

I Love You.. :p

But mak awak lagi sayang awak...

Allah lagi sayang giler dengan awak..

 Lupa kitaorang jangan lupa DIA tau... :)




Tuesday, 16 December 2014

The Happy Moment..

Apa yang paling best bagi seorang mama?

Bila lihat anak tersenyum dan gembira.. :)

Terima Kasih, Allah..

Alhamdulillah..

Wednesday, 10 December 2014

KEK MANA,Mama??

Buka je pintu rumah, lepas bagi salam..Zareen Amanda terus tanya 'Kek mana, mama?kan hari ni birthday papa.Sama bulan dengan Manda.'

Hehehe..ingat dah lupa..Anak-anak lain pun bertanya...dah janji katanya..

Iyalah, anak-anak mama..esok kita beli ye..raikan birthday papa bersama :)

HAPPY BIRTHDAY, AWAK :P


HAPPY BIRTHDAY, HUBBY, PAPA...

                            Kami hadiahkan istimewa untuk Harijadi awak yang ke 40 :)




Esok mesti diaorang suruh beli kek..Diaorang tanda tau harijadi awak kat calendar.. :)

Thursday, 4 December 2014

Allah Sayang Kita

Selalu dengar tak macam ni "Allah uji kerana Dia Sayang".

Memang pun sebenarnya..pasal dia nak tarik kita supaya jangan jauh sangat dari dia..Dia lepas..lepas manja..Tapi kita ni manusia,memang sometime tak guna..dah di beri petunjuk, dah allah halang, ikut juga..Tapi allah tak berkecik hati, dia bagi juga rahmatnya, dia bagi juga kita ni peluang..

Pernah tak korang rasa macam rindu je padaNya..Cuba korang bangun tengah malam, bila orang semua dah tidur..Duduk sorang-sorang (tapi jangan dalam gelap ye)..korang cite kat allah apa dalam hati korang, korang ngadu sepuas-puasnya..Pasti..sangat pasti..korang akan nangis..Korang mesti flashback kekhilafan korang dulu..pasal aku pun macam tu..kawan-kawan aku pun yang buat macam tu..lainlah kalau korang tu hati batu :p

Kadang-kadang bila allah uji, diri ni terpikir dosa lepas..Oh..mungkin ini cara allah nak hapuskan dosa silam yang teruk tu dulu..Oh..okey..dulu masa muda tak fikir banyak, ikut nafsu..nasib baik allah bagi peluang lagi hidup..kalau di ambil nyawa dalam keadaan berdosa..pergh..hampa je...

Korang..allah tu sayang sangat dengan korang..jangan putus asa.Dia lah cinta sejati..manusia bercinta..tak kekal lama..Ada yang baru, yang lama buanglah..Tapi allah tak macam tu..allah sentiasa ada..sentiasa bersama..

Pernah aku kontang..pikir macam mana nak tanggung anak-anak, allah datangkan bantuan, datangkan motivasi..ala..hidup ni kan satu perjuangan..chayok..chayok...

Apa pun..baliklah pada allah..Kalau nak lari pun dari masalah, jauh mana pun nak lari...benda tu akan keep datang balik..

Tapi jangan lupa ye.."Redha Allah seiring dengan Redha Ibubapa"

Nak tanya kat "awak"..ibu awak Redha ke dengan awak? ;P

Kalau jawapannya ye..TAHNIAH!!