Kawan Ads

Wednesday 6 May 2015

Syukur and Matter

Mak dan Ayah selalu tekan kan perkataan bersyukur masa kecik-kecik.Ayah kata walaupun sedikit nikmat kena bersyukur kerana itu adalah pemberian allah pada kita.Dia bagi kat kita, khas untuk kita..Bukan ke kita ni istimewa.

Bila dah sekolah, penat..dengan aktiviti..Kalau orang sekolah sampai pukul 12.00 - 1.00 petang..Aku dan rakan-rakan habis sekolah pukul 4.30 ptg - 5.30 ptg..Tapi mak kata, itu cara allah nak bagi kita ilmu..nak ajar kita supaya berusaha..bukan semua benda datang bergolek depan mata.

Bila dah kerja, sungguh packed..kadang-kadang lunch pun terlepas..makan apa depan mata..tapi badan maintain gomok .. hahahaa..  :P.. Ayah kata, itu rezeki yang allah bagi masa kita muda, kena grab cepat-cepat..siapa lambat rugi...

Dalam perkahwinan, walaupun apa yang terjadi, ayah dan mak kata kena bersyukur kerana terbukti kehadiran saya  dalam hidup awak memberi good value yang mengubah awak dari pada zero to hero.And mak dan ayah kata, saya kena bersyukur kerana dalam banyak-banyak perempuan, allah pilih saya untuk ubah awak sebelum di berikan kepada yang lebih memerlukan.. :)

Alhamdulillah..See.. All with a reason... 

No comments: