Kawan Ads

Tuesday 3 December 2013

Sejarah - Pertemuan Pertama

Sayang,

Sambil berjalan nak pergi kerja, bie teringat kenangan cinta kita..Hmm..how we started..Oh..

1)Kita jumpa di Sunway Pyramid.Tempat game.You with your friend yg tak tahu sapa nama dia...I'm with Lily Baharom tengah jalan-jalan..and Lily ajak bie main "siapa boleh dapat phone no your friend, akan menang" Silly teenager game....But hei..of coz i know mesti bie tak menang..pasal bie tak minat...

2)Masa Lily usha your friend, bie nampak abg terpandang-pandang kat bie, sengih-sengih..But again, it's not easy to pikat bie..

3) Lily dapat your friend phone no, but you...sorry..did not get mine.

4) After a few days as i had forgot about you, i received your called...but ..i told my house colleague to tell you that i'm not around..that happen for a month..did you remember?..Gosh..i admire your spirit nak pikat bie..  :)

5)Oh..no..bie bukan "play-hard-to-get" but i just tak minat with you..I know you're handsome but hehehehe..just tak minat...

6) At last, bie terangkat panggilan abg..lagipun mungkin kakak rumah pun penat nak bagi alasan..Kita berbual on the phone..and hei..bie perasan..bie suka bercakap dengan abg...

7) Bie tanya mcm mana dapat my phone no, you said Lily yang bagi..iskh..Lily ni...but ye lah..kalau tak kenal maka tak cinta...tapi oh..bie tak jatuh cinta pun dengan abg..

8)A few month after that, abg suruh bie dengar lagu KC & Jojo "All My Life" - Abg suruh bie hayati and abg kata lagu tu untuk bie..Siap abg pasangkan lagu tu on the phone lagi untuk bie dengar..hahahaha...Macam tu sekali abg nak pikat bie, kan..Tapi bie tak bagi jawapan..because bie tak anggap abg more than a friend...Some more i have "another" friend yang compete sekali to get me  :)

9) Bie bawa abg jumpa ayah..walah..abg berjaya pikat ayah..so secara official nye you're accepted..Kerana to get me..lelaki mesti pandai ambil hati my father..coz for me he is everything...

10) First place we go for holiday together? Terengganu.Muadzam Shah.Remember that place and kenangan yang terpahat di sana, sayang?I still do...

11) We got married and had our first children, Zureen Affidah Binti Zairol Affendi..Then, Zarreen Amanda, Zafirol Zaffran and Zafirah Zaheen.

Sayang,

Abg beritahu bie sebelum ini because it's difficult to get me..make you want me more..And you love my passion, my guts and my independence..Yeah..I'm not beautiful but i'm beautiful in my own way..

Sayang,

If i'm difficult to get, why it is so easy for you to let me go?

Apa pun,
I love you...Bie sayang sangat kat abg..and bie tahu kalau abg ada di sini abg akan balas "Bie, abg sayang sangat kat bie".

:)
Islet

No comments: